اخبار صنعت خودرو

دنیای خودرو,جدیدترین اخبار خودرو,قیمت روز خودروها,قیمت محصولات سایپا,قیمت محصولات ایران خودرو,قیمت خودرو

اخبار صنعت خودرو

دنیای خودرو,جدیدترین اخبار خودرو,قیمت روز خودروها,قیمت محصولات سایپا,قیمت محصولات ایران خودرو,قیمت خودرو

سفری خوش با خدمات امداد باتری

شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۰۹ ب.ظ

 

سفری خوش با خدمات امداد باتری

امروزه بیشتر مسافرت ها و سفرها برای آسایش و راحتی انسان ها با امداد باطری خودروها و ماشین های شخصی انجام میشود و برای دست یابی به نقاط بکر و دست نیافنتی کشور نا گزیر مجبور به سفر با خودرو میشویم و در ضمن با تولید روز افزون خودرو ، توسط کمپانی های خودرو ساز و به سبب افزایش تقاضای خرید و استفاده از خودرو و افزایش روز به روز تردد خودرو در سطح شهر و جاده های بین شهری، استفاده از خودرویی که ساخت خوب داشته باشد و خدمات پس از فروش آن همیشه در دسترس و عالی باشد را انتخاب میکنیم. در این راستا ، ایجاد یک سازمان منسجم و کارآمد در زمینه امدادرسانی و تامین آرامش و اطمینان خاطر برای دارندگان خودرو یک نیاز ضروری و قطعی می باشد .همانگونه که میدانید، شرکت های امداد خودرویی شبه دولتی منحصرا" به دارندگان خودروهای تولیدی داخل، خدمات امدادی را در قالب گارانتی ( یکساله )  ارائه می کنند و ارائه خدمات به تولیدات سایرکمپانی های خودرو سازی و خودروهای خارج از گارانتی و خدمات پس از فروش به صورت نامطلوب ، سازمان نیافته و با هزینه های بالا انجام می گیرد . بر این اساس، امداد خودرو تلاش میکند تا بر اساس توانمندی و حضور فعال خود با ارائه راه حل های به روز در زمینه حل این مشکلات سفری ایمن همراه با آسودگی خاطر را به ارمغان آورد.

وجود خدمات جاده ایی برای هر کشور وتولیدکنندگان خودرو ها لازم و ضروری است در سفر ها به دلیل حجم بالای ترافیکی و به اصطلاح خوب آب بندی نشدن خودرو ها و اطلاعات کافی نداشتن از باتری خودرو ،زمان تعویض و رسیدگی به آن،بیشترین خرابی های خودرو به دلیل کار نکردن باتری خودرو است حال اگر در بیابان باشیم و دسترسی به تعمیرگاه نداشته باشیم تکلیف چیست؟ آنگاه بفکر امداد باطری جاده ایی میفتیم.که امروزه بیشتر تولیدکنندگان صنعت خودرو امداد باتری را راه اندازی کرده اند.

آشنایی با باتری خودرو:

 باتری خودرو جعبه ای است که انرژی الکتریکی را به نقاط مختلف ماشین منتقل می کند. به عبارت دیگر باطری منبع ذخیره برق خودرو است که وظیفه انتقال دادن نیروی الکتریکی به سایر قسمت ها را بر عهده دارد. باتری هر از چندگاهی یکبار نیاز به تعویض دارد. معمولاً صاحبان خودرو، در هنگام خرید و انتخاب باتری خودرو، اغلب این سؤالات را بارها در ذهن خود مرور کرده اند:

واقعاً چه نوع باتری برای خودروی من مناسب است؟!

بهترین مارک باطری ماشین به طور کلی چیست؟!

بهترین مارک باتری خودرو به طور خاص برای پراید چیست؟!

برای فهمیدن جواب این سؤال یک راه مطمئن وجود دارد. آن راه هم تست دینام به وسیله دستگاه مخصوص می باشد. یک نیروی کارکشته و متخصص می تواند به وسیله تست کردن دینام شما را در انتخاب نوع باتری مناسب برای خودرویتان یاری کند. باتری یکی از اصلی ترین اجزاء خودرو محسوب می شود و به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که باتری مناسب با خودروی خود را انتخاب کنیم.

فاکتورهای مؤثر در انتخاب باتری خودرو

1- ولتاژ باتری ماشین

ولتاژ باتری نشان قدرت برق باتری می باشد. بیشتر باتری های موجود در بازار و مناسب خودرو دارای برق 12 ولت می باشند.

2- آمپراژ باتری خودرو

آمپر باتری میزان ذخیره برق موجود در باتری می باشد. کارخانه خودروسازی، آمپراژی را به عنوان حداقل آمپر مجاز برای باتری خودروی تولیدی خود تعیین می کند که بسته به نوع خودرو بین 35 تا 220 آمپر متغیر می باشد. در صورتی که هیچ گونه تجهیزات مصرف کننده برق اضافی، مانند باند، ساب ووفر، آمپلی فایر روی ماشین نصب نباشد، همان آمپراژ اعلام شده توسط خودروساز، کفایت می کند. در غیر این صورت باید متناسب با نیاز خود یک باتری با آمپراژ بالاتر را در نظر بگیرید.

3- قیمت باطری ماشین

باتری‌ های مختلف با قیمت های مختلفی در بازار وجود دارند. اما این نکته را در نظر بگیرید که قیمت پایین برخی باتری‌ ها نشان از کهنه و یا بازیافتی بودن آنها دارد. همچنین عوامل زیادی بر روی قیمت باتری خودروی تاثیرگذار است که در جای خود و به صورت جداگانه توضیح داده خواهد شد.

4- خشک بودن یا تر بودن باطری خودرو

دو نوع باتری در بازار موجود است: باتری خشک و باتری تر. باتری خشک از هر نظر مناسب تر و ایمن تر است و تنها مزیت باتری تر، ارزانتر بودن آن می باشد.

5- ابعاد فیزیکی باتری اتومبیل

ابعاد فیزیکی باتری باید به گونه ای باشد که به صورت کامل در محفظه مخصوص خود فیت شود و به صورت محکم قرار گیرد.

6- کشور سازنده و مارک یا برند باطری اتومبیل

باتری های خودرو موجود در بازار ایران، ساخت کشورهای کره جنوبی، ایران، ترکیه و چین است. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی از بابت پیدا کردن بهترین مارک باتری خودرو یا به عبارت دیگر بهترین برند باتری ماشین وجود ندارد. باتری های تولید داخل (برندهای ایرانی) و همچنین باتری های ساخت کشور ترکیه از کیفیت مطلوبی برخوردار می باشند.

7- تاریخ تولید باتری

باتری ماشین در اثر شارژ و دشارژ شدن فرسوده می شود و به همین دلیل تاریخ تولید باتری، چندان تاثیری در کیفیت آن ندارد، اما در عین حال، تاریخ تولید جدیدتر، از هر لحاظ انتخاب مناسب تر و بهتری خواهد بود.

8- توان الکتریکی باتری

توان الکترویکی خروجی برق باتری خودرو است که ترکیبی از ولت و آمپر می باشد. برای انتخاب باتری خودرو در نظر داشتن دو توان الکتریکی مختلف الزامی است:

الف- حداقل توان الکتریکی لازم برای به حرکت در آمدن استارت خودرو در دمای پایین (18- درجه سانتیگراد) که به آن قدرت استارت زنی هم گفته می شود. به عبارت دیگر باتری چه قدر نیرو با ولتاژ مورد نظر که معمولا ۱۲ ولت است- می تواند خارج کند.

ب- مجموع توان الکتریکی مورد نیاز مصرف کننده های مختلف در داخل خودرو (در زمانی که موتور خاموش است)

با توجه به شرایط فوق در هر خودرو باید نسبت به تهیه باتری برای آن اقدام نمود.

 9- شاخص CCA (آمپراژ باتری ماشین در هوای سرد)

در صورتی که در محیطی مثل شهر اردبیل زندگی می کنید که آب و هوای آن سرد است شاخص CCA باتری ماشین اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ بنابراین وقتی قصد دارید باتری ماشین خود را عوض کنید در هنگام خرید و انتخاب باتری خودرو دقت کنید که باتری جدید نرخ CCA بیشتری داشته باشد. جایگزین کردن باتری قدیمی با باتری که CCA کمتری دارد می تواند باعث افت عملکرد ماشین شود.

 زمان تعویض باتری خودرو چه زمانی است؟

تشخیص به موقع زمان تعویض باتری خودرو حائز اهمیت است چرا که باطری خودرو یکی از قطعات کلیدی ماشین است که در صورت خرابی، قطعاً مشکلات زیادی را برای راننده‌‌ ایجاد می‌کند. بسیاری از رانندگان فراموش می‌کنند که باتری خودرویشان به اواخر عمر خود نزدیک شده است. اطلاع از زمان تعویض باتری خودرو، یکی از موارد مهمی است که رانندگان خودرو باید از آن‌ حتماً اطلاع داشته باشند. اگر حواستان به این موضوع عمر باتری خودرو باشد می‌توانید ریسک خرابی را در بین راه کاهش دهید.

تشخیص به موقع زمان تعویض باطری ماشین

حداکثر عمر باطری‌ ماشین (Car Battery Life)، در شرایط ایده آل و استاندارد بین چهار تا پنج سال می باشد. توجه به این نکته ضروری است که زمان گفته شده یعنی 4 تا 5 سال، حداکثر عمر طبیعی یک باتری خودرو در شرایط ایده آل و استاندارد است نه در هر شرایطی! به عبارت دیگر در شرایط غیراستاندارد و غیر ایده آل، وضعیت کاملاً متفاوت بوده و حداکثر عمر باطری خودرو از این هم کمتر است. منظور از شرایط ایده آل شرایطی است که در آن باتری خودرو، تحت حرارت خیلی پایین یا خیلی بالا و تکان و ضربه قرار نگرفته باشد. در دنیای واقعی که اطراف ما، شرایط کمتر با شرایط استاندارد و ایده آل انطباق دارد. مثلاً چنانچه شما در یک منطقه گرمسیری مثل بندرعباس، زندگی می‌کنید؛ در برخی از ایام سال، باتری خودروی شما دمای بسیار بالایی را در محیط تجربه می کند. یا اگر در یک منطقه سردسیری مثل اردبیل زندگی می کنید نیز در طول سال باتری تحت دمای بسیار دمای بسیار پایین قرار می‌گیرد. این مساله به شدت سلامت باتری را تحت تاثیر قرار داده و عمر آن را کاهش می‌دهد. پس به طور کلی نتیجه می گیریم که باتری‌ خودرو در کشور ما به ندرت در شرایط ایده آل و استاندارد قرار دارد و به همین دلیل عمر کمتری از میزان اعلام شده‌ (4 تا 5 سال) خواهند داشت.

علائم فرارسیدن زمان تعویض باتری ماشین

یکی از بهترین علائم فرا رسیدن زمان تعویض باتری ماشین، این است که باتری، در حالت شارژ کامل (برای مثال پس از طی کردن یک مسافت طولانی) نتواند دوباره پیشرانه را روشن کند. البته این احتمال هم وجود دارد که مشکل مذکور به دلیل ایراد در مدار شارژ باتری رخ داده باشد؛ اما اگر از سلامت سیستم شارژ باتری خودرو اطمینان دارید، قطعاً باتری خودروی شما در حال احتضار بوده و باید به فکر تعویض باتری باشید. بنابراین باید به دقت چک شود، تا مطمئن شوید. هر مکانیکی می‌تواند این عیب‌یابی را برای شما انجام دهد. اگر در این مورد شک دارید می‌توانید از یک مکانیک کمک بگیرید. در این صورت دیگر می‌توانید از روشن شدن خودروی خود برای چندین سال مطمئن باشید.

باتری ها در چند ساعت شارژ می شوند؟  شارژر باتری ها دارای انواع و اندازه های مختلف است، که برای موتور سیکلت، اتومبیل و قایق ساخته شده اند. هدف آن کمک به حفظ شارژ باتری در زمانی که باتری برای مدت طولانی استفاده نشده است می باشد. شارژر را در فروشگاه لوازم خودرو، یا فروشگاه لوازم یدکی مانند Sears یا Wal-Mart یا به صورت آنلاین در سایت های مختلف از جمله J.C. Whitney خریداری کنید. اگر مطمئن نیستید که به کدام شارژر نیاز دارید ، از فروشنده در صورت آگاهی ، بخواهید تا به شما کمک کند.

شارژ باتری های خودرو

باتری های خودرودر صورتی که به طور کامل تخلیه شده باشد ، شارژ کامل آن ممکن است تا 20 ساعت طول بکشد. طول زمان به رتبه) RC ظرفیت ذخیره سازی) بستگی دارد . یک باتری با RC 60 و 2 آمپر می تواند در 20 ساعت شارژ شود، در حالی که یک باتری با یک امتیاز RC 60 با 30 آمپر ممکن است شارژ کامل آن تنها یک ساعت طول بکشد.

باتری تراکتور

باتری های موتور سیکلت و تراکتور ها با یک معیار) AH آمپر ساعت) زمانسنجی می شود . یک باتری AH 12با 2 آمپر به طور معمول حدود 7 ساعت طول می کشد 70 % باتری را دوباره شارژ کند . یک باتری مشابه AH 32 با 2 آمپر، به 18 ساعت برای شارژ کامل نیاز دارد.

باتری های دریایی

چرخه عمیق (باتری دریایی) بر اساس AH سنجیده می شود . استفاده از باتری های چرخه عمیق تنها با 2 آمپر توصیه نمی شود. باتری چرخه عمیق با AH 55 و 6 آمپر می تواند در 10 ساعت شارژ شود، در حالی که یک باتری مشابه با 105 AH و 30 آمپر برای شارژ حدود 4 ساعت طول می کشد.

 اطلاعات کلی

شارژر شما باید به تنظیمات نوع باتری (مانند 6 یا 12 ولت) مجهز باشد. سایر ویژگی ها ممکن است شامل یک سوئیچ درجه بندی )برای آمپر(، تایمر و سوئیچ خودکار یا دستی باشد. هنگامی که از شارژر خود استفاده نمی کنید، باید گیره ها را تمیز کنید و آن ها را در مکان خشک قرار دهید.

 ایمنی و اخطار

همه سوئیچ ها را بررسی کنید تا با ولت و آمپر مورد نیاز شما هماهنگ باشد . مطمئن شوید که گیره منفی (مشکی( را به قطب منفی باتری وصل کرده اید و اول این اتصال را برقرار کنید . سپس گیره مثبت (قرمز) را به قطب مثبت باتری وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که قطب ها را جا به جا وصل نکرده اید . هنگامی که هر دو اتصال به درستی انجام شد، شارژر خود را روشن کنید و پس از اتمام شارژ، شارژر را جدا کنید . هنگام کار با باتری ها برای محافظت از چشم ها و صورت خود در صورت تخلیه در صورت انفجار از عینک ایمنی استفاده شود.

امداد خودرو چگونه خدمات ارائه میدهد؟

1-خواست باتری

با تلفنهای امداد باتری شرکت سازنده خودروتماس بگیرید و با استفاده از مشاوره رایگان مشاوران شرکت بهترین باتری را برای خودرو خود سفارش بدهید

2 اعزام باتری ساز

یک باتری ساز به سمت شما اعزام می شود و در کمتر از 45 دقیقه در محل شما خواهد بود تا مشکل را برطرف نماید

3 نصب رایگان باتری خودرو

تکنیسین باتری ، باتری جدید با گارانتی را برای شما بطور رایگان نصب نموده و مشکل استارت خوردن ماشین شما را برطرف می نماید


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۶
postet postet

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی